Fundacja Anny Florek Czas Dzieciństwa
Miejsce stażu: Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji Czas Dzieciństwa
Liczba superwizorów: 1
Liczba terapeutów: 4
Liczba uczących się w systemie PLTB: 2
Zainteresowane osoby rejestrują się na platformie PLTB wybierają placówkę oraz dzwonią do Biura Fundacji Czas Dzieciństwa w celu potwierdzenia rezerwacji terminu. Staż jest realizowany w Społecznym Przedszkolu Integracyjnym Fundacji Czas Dzieciństwa, w wymiarze 25 godzin zegarowych realizowanych w ciągu 5 dni roboczych (poniedziałek-piątek) w godzinach pracy przedszkola 9.00-15.00.
Sposób realizacji stażu:
Sposobem realizacji profesjonalnego stażu jest obserwacja zajęć praktycznych prowadzonych w formie indywidualnej i grupowej. Niezwykle ważnym i cennym doświadczeniem jest możliwość samodzielnej pracy z dzieckiem pod czujnym okiem specjalisty. Zadaniem każdego terapeuty jest jak najdokładniejsze przekazanie wiedzy z zakresu terapii behawioralnej a także kształtowanie niezbędnych umiejętności, odpowiedniej postawy stażysty, co umożliwi w przyszłości efektywną pracę z dzieckiem. W ciągu pobytu w placówce, stażysta zapozna się z metodami pracy: uczeniem sytuacyjnym, treningiem wyodrębnionych prób, wideo treningiem, planem dnia, planem aktywności, czy też włączaniem dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do grupy rówieśniczej. Nabędzie również wiedzę o stosowaniu podpowiedzi i jej wycofywaniu, uczeniu zachowań społecznych a także pozna sposób prowadzenia dokumentacji i rejestrowanie efektów nauczania na wykresach, sprawdzania bycia dziecka w zadaniu, rejestrowania zachowań trudnych.
Opieką terapeutyczną obejmujemy dzieci w wieku przedszkolnym (3-6lat). Są to dzieci z całościowymi zaburzeniami w rozwoju ( autyzm dziecięcy, zespół Aspergera) a także innymi schorzeniami o różnym stopniu nasilenia zaburzeń rozwojowych: Epilepsja lekoodporna, Zespół Pradera –Williego, Zespół Downa, niepełnosprawność ruchowa.
Głównym celem oddziaływań terapeutycznych wobec dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest sformułowanie na podstawie diagnozy funkcjonalnej mocnych i słabych stron dzieci. Następnie stworzenie i wdrożenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, nastawionych na wszechstronny rozwój dziecka oraz korygowanie sfer zaburzonych i opóźnionych.
Zaplanowane oddziaływanie obejmuje sferę poznawczą, językowo-komunikacyjną oraz społeczną. Kluczowym elementem naszej pracy jest kształtowanie samodzielności, umiejętności zabawy. Nauka podejmowania i podtrzymywania interakcji społecznych z rówieśnikami i dorosłymi, kształtowanie poprawnych zachowań w miejscach publicznych. Tak zorganizowany program terapeutyczno-edukacyjny umożliwia włączenie dziecka do grupy rówieśniczej oraz rozwój mocnych stron dziecka.
25 godzin zegarowych 380 zł, płatność w sekretariacie Fundacji w dniu rozpoczęcia stażu.
Placówka przyjmuje jednego stażystę na półtora miesiąca.
Od października 2015r do czerwca 2016r wszystkie terminy zarezerwowane.